Rólunk

A Bölcsinkben minden részletet átgondoltunk, hogy a gyerekek élvezhessék és könnyebben fejlődjenek.
Épületünk ezeknek a részleteknek megfelelően épült.
Image

Modern és Biztonságos

Intézményünk

Intézményünk, klasszikus bölcsőde - az óvodától körülbelül 300 méterre, -   amely fogadja a 3 év alatti gyerekeket 5 csoportban.
Férőhelyszámunk: 66
Férőhelyszámunk: 66
A bölcsőde 2010-ben nyitotta meg kapuit 4 csoportszobával, mely 2023-ban 1 csoportszobával bővült.
Csoportszobák
Csoportszobák
A 45 m2 szobák közvetlenül kapcsolódnak a fürdőszobához, illetve közvetlen kapcsolatuk van a terasszal és a játszóudvarral.
Megfelel a szabványoknak
Megfelel a szabványoknak
A felújítás, akadálymentesítés, korszerűsítés következtében az épület a legújabb követelményeknek is eleget tesz.
Udvar, terasz
Udvar, terasz

Nagyméretű udvar és terasz áll a gyerekek rendelkezésére, ahol rengeteg játék várja Őket

A berendezések és a játékok megválasztásakor az egészségügyi és pedagógiai szempontok figyelembevételén túl, gazdag szín-, forma-, és anyag világot tartottuk fontosnak, ezzel is megteremetve az inger gazdag környezetet.
Az intézménynek nem rendelkezik saját főzőkonyhával, az gyermekek étkezését külső cég biztosítja. Bölcsődénkben speciális étkeztetés is biztosított.
Az épület megfelel az akadálymentesítésre vonatkozó előírásoknak
Image

Szakembereink

Image
Image

Jogszabályok, feladatok, célok

Alaptevékenységeink

Jogszabályok, irányelvek
Jogszabályok, irányelvek
  • A gyermekek védelméről és gyámügyi igazgatásról szóló 1997. évi XXXI. törvény,
  • 15/1998. (IV.30.) NM rendelet a személyes gondoskodást nyújtó gyermekjóléti, gyermekvédelmi intézmények, valamint személyek szakmai feladatairól és működésük feltételeiről,
  • A bölcsődei nevelés-gondozás országos alapprogramja
  • A bölcsődei nevelés-gondozás szakmai szabályai, Módszertani levél, Nemzeti Család- és Szociálpolitikai Intézet, Budapest, 2012
Bölcsődénk a gyermekjóléti alapellátás részeként hozzájárul a gyermekek testi, értelmi, érzelmi és erkölcsi fejlődésének, jólétének, a családban történő nevelésének elősegítéséhez. Ellátja Hajdúböszörmény város területén élő, családban nevelkedő - 20 hetes kortól 3 éves korú - gyermekek napközbeni nevelését és gondozását.

Ha a gyermek a 3. évét betöltötte, a bölcsődei nevelési-gondozási év végéig maradhat az intézményben, illetve amennyiben fejlettségi szintje alapján még nem érett az óvodai nevelésre, a 4. életévének betöltését követő augusztus 31-ig tovább nevelhető és gondozható a bölcsődében.
Mit nyújt a gyerekeknek?
Mit nyújt a gyerekeknek?
  • állandóságot – hiszen amíg a gyermek bölcsődés, kisgyermeknevelője és csoportszobája változatlan,
  • jól felépített napirendet, ami által megfelelő életritmus alakul,
  • életkornak megfelelő minőségű és mennyiségű korszerű táplálkozást,
  • szabad levegőn való tartózkodást, mozgást, játékot,
  • alapvető kultúrhigiénés szokások kialakítását,
  • társas együttélés szabályainak megismerését, elsajátítását,
  • sok mese, dal, mondóka, játék segítségével beszédfejlődést, szókincsgyarapodást,
  • a sajátos nevelési igényű kisgyermekek számára minél fiatalabb életkortól megfelelő nevelést, gondozást,
  • következetes és szeretetteljes bánásmódot,
  • nyugodt, derűs harmonikus környezetet.
Mit nyújt a szülőknek?
Mit nyújt a szülőknek?
  • közösségbe kerülés előtt a szülők és a gyerekek ismerkedhetnek a bölcsődével,
  • a bölcsődébe érkezés előtt a kisgyermeknevelők meglátogatják a családokat, ahol lehetőség van kölcsönös információ átadásra,
  • szülővel történő fokozatos beszoktatással segítjük a gyerekek alkalmazkodását az új környezethez,
  • a szülők és a kisgyermeknevelők a reggeli és a délutáni találkozások alkalmával kölcsönösen tájékoztatják egymást a gyerekekkel kapcsolatos eseményekről,
  • a családi füzeten keresztül a szakemberek írásban is tájékoztatást nyújtanak a szülők számára a gyermekük fejlődéséről, változásokról
A családok támogatása, annak erősségeire építve a szülői kompetencia fejlesztése
A családok támogatása, annak erősségeire építve a szülői kompetencia fejlesztése

A család erősségeinek megismerése, támogatása a pozitívumok kiemelésével valósul meg. A családi és bölcsődei nevelés összhangja, a szülők és a kisgyermeknevelők közötti egyenrangú, konstruktív, kölcsönös bizalmon alapuló partneri kapcsolat elengedhetetlen feltétel a kisgyermekek harmonikus fejlődéséhez. A szülő ismeri legjobban gyermekét, így közvetíteni tudja szokásait, igényeit, szükségleteit, nagymértékben segítve ezzel a kisgyermeknevelőt. A kisgyermeknevelő, mint szakember, szaktudására, tapasztalataira építve, a szülők igényeihez igazodva közvetíti a kora gyermekkori fejlődéssel, neveléssel kapcsolatos ismereteket, módszereket.

Egészségvédelem, az egészséges életmód megalapozása
Egészségvédelem, az egészséges életmód megalapozása

Az egészséges testi fejlődés elősegítése érdekében feladatunk egészséges és biztonságos környezet megteremtése, a kisgyermekek fejlődésének nyomon követése, dokumentálása. A kisgyermek egészséges életmódra nevelése bölcsődei élete alatt folyamatosan történik, ezt szolgálja a minőségileg megfelelő táplálás, az étkezési kultúra kialakítása, a kultúrhigiénés szokások megerősítése. Feladatunk a jól kialakított napirenden belül az aktív, tevékeny élet, a nyugodt pihenés feltételeit biztosítani. A betegségek megelőzése érdekben biztosítjuk a megfelelő időtartamú szabad levegőn való tartózkodást, a megfelelő étrendet, folyadékpótlást, vitaminellátást a fejlődéshez szükséges anyagok bevitelét.

Az érzelmi és társas kompetenciák fejlesztése
Az érzelmi és társas kompetenciák fejlesztése

Nagyon fontos, hogy a kisgyermek már a bölcsődébe kerülés első napjaitól érezze, hogy a kisgyermeknevelő szeretete, gondoskodása, figyelme neki szól, Ő az, aki az új helyzetben védelmet, biztonságot nyújt számára. Feladatunk a saját nevelőrendszeren belül elősegíteni a csoportban élő gyermek biztonságérzetét, szeretetteljes felnőtt-gyermek kapcsolat kialakulását, egyéni szükségleteinek kielégítését. Segítjük a társas kapcsolatok alakulását, a közös egymás melletti játékot, az együttélési szabályok elfogadását. Támogatjuk az önállósági törekvéseiben, tevékenységében, viselkedésében saját énjének érvényesítésében.

A megismerési folyamatok fejlődésének segítése
A megismerési folyamatok fejlődésének segítése

A kisgyermek érdeklődésének erősítése a játékos felfedezés és a cselekvéses tanulás lehetőségeinek megteremtése a kisgyermeknevelőink aktív részvételével és a megfelelő környezet kialakításával történik. A bölcsődei nevelésünk-gondozásunk helyzeteiben a szakember ismeretet nyújt, segíti a tájékozódást, a tapasztalatok és élmények feldolgozását. A kisgyermek igényeihez igazodó közös tevékenység során szerepet kap az élmények, viselkedési és helyzetmegoldási minták nyújtása, az önálló próbálkozás és a kreativitás támogatása. Az önálló választás és a döntési képesség kialakulását segíti a bátorító, ösztönző nevelői magatartás.

Az Ürömi Hóvirág Bölcsőde Szakmai Programját „A bölcsődei nevelés-gondozás országos alapprogramja” figyelembevételével dolgoztuk ki, valamint figyelembe vettük a gyermekek és szülők igényeit, elvárásait, intézményünk személyi és tárgyi feltételeit.

A szolgáltatás célja
A szolgáltatás célja

A kisgyermekek napközbeni ellátását úgy kívánjuk biztosítani, hogy az ellátás összhangban legyen a gyermekek szükségleteivel, kielégítse a szülők igényeit, elégedettek legyenek az ellátás minőségével. Célunk, hogy együttműködő, harmonikus kapcsolatot alakítsunk ki a családokkal, kölcsönösen segítve egymást a kisgyermekek nevelésében. Tiszteletben tartjuk a családi nevelés értékeit, hagyományait, szokásait, törekszünk a családi nevelés hiányosságainak kompenzálására, korrigálására.

A megismerési folyamatok fejlődésének segítése
A megismerési folyamatok fejlődésének segítése

Nevelő-gondozó munkánk során, az alapfeladatokon túl nagyobb szerepet, kiemelt figyelmet szentelünk a megismerési folyamatok fejlődésének segítésére, az érdeklődés kialakulásának és fenntartásának a segítésére, a kommunikációra.

Kisgyerekkorban a valóság felé orientálódnak a gyerekek: mindent meg akarnak fogni, ki akarnak próbálni. Miközben ismerkednek a világgal, minden érzékszervüket igénybe veszik: tapintanak, ízlelnek, hallanak, látnak, szagolnak. A gyerekek felfedező szenvedélye csillapíthatatlan. Számukra fontos kérdések: Mi ez? Mire lehet használni? Mit lehet vele csinálni?

A beszélgetésnek, a kommunikációs kedv felébresztésének és fenntartásának elsődleges megelőzési szerepe is van.

Nagyon fontos, hogy a kisgyermekek úgy szocializálódjanak, hogy szokásukká váljon a meghitt beszélgetés a családban és a családon kívül is. Ennek a szokásnak a kialakítása segíthet abban, hogy a későbbi években ne alakuljon ki kapcsolati zavar.

A meghallgatás, a beszélgetés kezdeményezése, az értő figyelem, a kérdések megválaszolása, a kérdezés alapfeltétele a bizalmon alapuló, jó kapcsolatnak.

A kisgyermeknevelők modellnyújtó magatartásukkal segítik a kiemelt szakmai cél megvalósulását.

Célunk:

  • felkelteni a gyerekek kíváncsiságát, érdeklődését, kreativitását,
  • elősegíteni, hogy maga fedezze fel a környezet tárgyait, élőlényeit,
  • lehetőséget adni az érzékszervekkel való tapasztalásokra,
  • megfigyelni az évszakok szépségeit, színeit, jelenségeit, időjárását, növényeit,
  • bátorítani az önálló véleményalkotást,
  • segíteni az élményszerzést és annak feldolgozását.
Ének-zenei nevelés
Ének-zenei nevelés

Zenei nevelésünk célja, hogy a kisgyermek zenei érdeklődősét felkeltsük, érzékennyé tegyük a környezet hangjai iránt, az énekes játékkal, az együtténeklés örömével érzelmeit gazdagítsuk.

Célunk, hogy a gyermekeket a magyar mondókákkal, énekes játékokkal megismertessük, dalolással kedvet keltsünk és mintát adjunk az önkéntes utánzásra, a spontán dúdolgatásra, énekelgetésre.

A kisgyermeknevelő az énekhez tartozó ismétlődő játékmozdulatokkal összerendezett mozgásra késztesse a gyermekeket, fejlessze ritmusérzékét, az énekelgetéssel olyan légkört teremtsen, amelyben a gyermek jól érzi magát és maga is hangicsál.

Alkotótevékenységek
Alkotótevékenységek

Célunk, hogy az alkotójátékok során a gyerekek sokféle anyaggal ismerkedjenek meg, kreativitásuk kibontakozhasson. Fedezzék fel az anyagok sajátosságai mellett az ábrázolás lehetőségét, örömét. Fejlődjön manipulációs készségük, fantáziájuk, kreativitásuk a különböző anyaggal való munkálkodásuk során, ezáltal új ismereteket, tapasztalatot szerezzenek.

Alkotás közben a gyerekek beszélő kedve fokozódik, ami hozzájárul a kommunikáció fejlődéséhez.

Az elkészült alkotásokat megőrizzük, polcon, táblán elhelyezzük, a gyerekek rajzait jellel ellátott mappába gyűjtjük, amit átadunk a szülőknek.

Elérhetőség

adsiz.fw1

 Cím: 2096 Üröm, Petőfi Sándor utca 22.

 Tel: +3620-425-4960, +3620-405-5397

 E-mail: bolcsode@urom.hu

Intézményvezető: Bánó Zsófia
Intézményvezető helyettes: Krasznai Orsolya 
Intézményekért felelős alpolgármester: 
Kelemen Márta

 

bolcsi footer